sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Suklaa-proteiinilätty

Teen aina silloin proteiinilättyjä kun multa on jäänyt syömättä banaani/banaaneja, jotka on hiukan jo tummuneet. Tästäkin oon käyny niin monta keskustelua, milloin banaani on parhaimmillaan. Itse tykkään syödä banaanit ihan tuoreena, kuoressa saa olla hiukan vihreää. Banaani on vielä myös ihan hyvä, jos kuori ei ole vielä tummunut. Tummunut banaani maistuu mun mielestä jo ihan puulta :D Tiedän et joku tykkää, mut mä en :D
 
Siksi teen niistä mun mielestä huonoista banaaneista lättyjä. Oon ennen tehny eri reseptillä, mahtoko olla ihan vaan 2 banaania ja 2 kananmunaa ja ehkä hiukan vaniljasokeria, mut ne on aina ollu ihan ruman näkösiä, eikä pysy kasassa, hyviä kylläkin olivat aina :)
 
Nyt ajattelin kuitenkin kokeilla jotain muuta reseptiä ja halusin et siihen tulee banaanien lisäks hera-jauhetta. Teinkin pannarit tällä kertaa tällasella ohjeella:
 
1,5 banaania (voi käyttää vain yhdenkin, mulla kun oli 2 banaania hyllyllä, mutta heitin toisesta hiukan huonoa kohtaa pois ja yks banaanipalanen lensi lattialle niin siksi on puolitoista banskua :D)
2 kananmunaa
0,5dl hera80-jauhetta (suklaa)
(halutessaan voi laittaa vaniljasokeria)
 
 
Tiedän, mulla on todella kauniin värinen keittiötaso -.-
 
Näistä tuli parhaimmat lätyt mitä oon tehny tähän asti :) Pysy hyvin kasassa ja maistuu ihan yhtä hyvältä kuin aikaisemmalla ohjeella, paitsi että ovat tietenkin hieman täyttävämpiä.
Ite heitin tohon päälle bona luumu-juttua (näyttää kuvassa hyvin epäilyttävältä :S) ja heitin vielä muutaman pätkiksen päälle :D halusin et ne sulais tohon päälle :P
 
Suosittelen tota ohjetta! "Hyviä ovat!"
 
Miltäs vaikuttaa? :) Ja onko jollakulla banaani-asiaan kommentoitavaa? :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti